luni, 27 aprilie 2015

Ce simplu mi-ar fi daca nu te-as iubi (Adrian Paunescu)

Altceva nu-i nimic 
si mereu ma complic 
si ce simplu mi-ar fi, 
daca nu te-as iubi. 

Daca m-as lua dupa pretexte, 
daca as trage unde e usor, 
nici nu trebuia sa aud de tine 
si-mi era mai de folos sa mor. 

M-am bagat de bunavoie sluga, 
dragostei morale ce ti-o port, 
dar pricep ca mi-ar fi fost rentabil 
sa privesc destinul ca pe un sport. 


Nu-i o simpla incapatanare, 
pentru un ambitios pariu, 
dar aleg o cale complicata,
tocmai din motivul ca sunt viu. 

Eu detest relatia burgheza, 
decorata circumstantial, 
ma inchin la legile naturii 
si salut iubirea, ca scandal. 

Mama ei de viata prefacuta, 
tatal ei de soarta la mezat, 
te iubesc in felul unui trasnet, 
te prefer asa cum s-a intamplat. 

Greu imi e si greu iti e si tie 
cu acest fel de a trai al meu, 
totusi, vreau sa stii ca, din pacate, 
dragostea e o dificultate, 
fara care-ar fi cu mult mai greu. 


Un comentariu:

  1. Soţia ideală

    I – Să nu fie mai deşteaptă decât bărbatul; cel mult cât el!
    II – Să iubească pe prietenul acestuia.
    III – Să aibă o ocupaţiune, în casă sau în afară de ea.
    IV – Să-i placă meseria soţului ei, nu numai în ziua de leafă sau de încasări.
    V – Să nu se certe cu servitoarele.
    VI – Să nu spună niciodată că i-ar plăcea să aibă lucruri pe care soţul să nu i le poată oferi.
    VII – Să nu vorbească de "norocul" celorlalte în căsnicie.
    VIII – Să fie exactă la întâlnirile cu soţul şi să nu-l facă să aştepte îmbrăcat, când pleacă împreună de acasă.
    IX – Să nu vorbească franţuzeşte cu el, în magazine, dacă nu ştie bine.
    X – Să nu cicăle. Mai ales, să nu cicăle. Absolut obligatoriu să nu cicăle...

    poezie clasică de Tudor Muşatescu din revista "Femeia şi căminul" (15 aprilie 1945)

    RăspundețiȘtergere