miercuri, 17 iunie 2015

Reciprocitatea sentimentelor

          Ei bine, cred că aceasta este indispensabilă în prietenie, însă nu și în dragoste. Nu poți fi prietenul cuiva fără ca acesta să te considere prietenul său, în schimb poți iubi pe cineva, fără ca această persoană să te iubească și ea (sigur, e cazul nefericit în dragoste, dar nu întotdeauna avem noroc…). Atunci când spui cuiva “te iubesc” - spunea Paulo Coelho - “nu aștepta întotdeauna să auzi aceleași cuvinte în schimb. Iubim pentru că avem nevoie să iubim. Fără asta, viața își pierde orice noimă, iar soarele încetează să mai strălucească.”
          Cred că ideal ar fi ca fiecare dintre noi să înceapă prin a iubi, să continue cu a iubi cu toată ființa sa, ca abia apoi să aștepte să i se înapoieze iubirea pe care a oferit-o. Din păcate, în viață se întâmplă de multe ori exact invers: începem prin a pretinde iubire și, dacă suntem mulțumiți de ceea ce primim, ne implicăm și noi afectiv în acea relație.
De ce procedăm astfel? Cred că din teama - chiar daca inconștientă - de a nu fi respinși și de a suferi: de ce să ne condamnăm pe noi la suferință, la dezamăgire, când e posibil să lăsăm pe altul să sufere în locul nostru? Dar procedând astfel nu reușim să dăm dovadă decât de egoism, nicidecum de iubire. Repet, acționăm în acest mod inconștient, dar totuși o facem…
          Sigur că ne simțim cu adevărat împliniți în iubire atunci când apare reciprocitatea sentimentelor, însă aceasta nu înseamnă să facem de la început un scop din acest lucru. Dar oare suntem cu adevărat capabili să iubim necondiționat, fără a cere neapărat același lucru?
        Se pare că românii sunt timizi când încep o relație, majoritatea recunoscând că au nevoie de un semn, cât de mic, din partea partenerului/partenerei, care să le confirme reciprocitatea sentimentelor. 
          S-a facut un studiu printre românii care apelează la serviciile matrimoniale, din care a rezultat faptul că trei sferturi dintre aceștia o fac pentru că își doresc cu adevărat să se îndrăgostească, însă sunt foarte timizi, având emoții la prima întâlnire mai ceva decât la un interviu de angajare. Și totuși, apelează la agenții matrimoniale tocmai datorită faptului că pentru ei căsătoria este importantă. 
          Știți cum se spune? Dacă iubești pe cineva, îi ierți orice greșeală; dacă ești cu adevărat îndrăgostit crezi că a greșit din iubire... Așadar, iubește și vei fi iubit, dar nu iubi pentru a fi iubit!   
   
          Dar haideți să mai și zâmbim pe acestă temă: 


* Un tip și-o tipă în pat, acțiune din greu. Dintr-o dată se aude o frână de mașină în fața casei, tipul sare din pat, își ia hainele în brațe, tipa îi deschide geamul, tipul sare. După un timp se aude un ciocănit la ușă. 
Tipa deschide, iar în ușă... tipul cu hainele în brațe: 
- Mă nevastă, da' stresați mai suntem! 

* Urmăream în pat, lângă nevastă-mea, “Vrei să fii miliardar?”. M-am întors către ea şi am întrebat-o: 
– Vrei să facem dragoste? 
– Nu, mi-a răspuns ea. 
– Ăsta este răspunsul tău final? am întrebat-o. 
De data asta nici nu m-a privit când mi-a răspuns că da. Aşa că am spus: 
– Atunci eu o să apelez la o variantă ajutătoare, aş vrea să sun o prietenă… 

* Dragostea e ca iarba: o semeni, o crești și vine o “vacă” sau un “bou” și strică tot. 

* Cică se făcea un sondaj de opinie cu privire la relațiile conjugale și modul de a le privi în diverse pături sociale. Anchetatorii se opresc prima dată la un muncitor: 
- Cum credeți că e mai bine, să ai nevasta sau amantă? 
- Păi dom'le, io zic că ie mai bine să ai nevastă. 
- De ce? 
- Păi ești mai împăcat să știi că te-ai însurat după lege, că nu trăiești în păcat și are și copilașii tăi doi părinți, cum se cuvine. 
Urmează un intelectual, aceeași întrebare: 
- Părerea mea este că e mai bine să ai amantă, pentru că e relativ mai civilizat: când unul se plictisește, pleacă pur și simplu, fără formalități, divorț, tribunale etc. Și-apoi mai e și acel savuros sentiment de clandestinitate... 
Și în sfârșit, un academician: 
- Domnilor, fără îndoială că cel mai bine este să ai și nevastă, și amantă. 
- ?! (stupoare printre anchetatori) 
- Păi să vă spun cum e în cazul meu: acum, de exemplu, nevasta știe că sunt la amantă, amanta știe că sunt la nevastă, iar eu stau în bibliotecă și citesc... 


          Și dacă tot vorbim de sentimente reciproce, haideți să le și cântăm: 

Kenny Rogers & Dottie West: We Love Each Other 

  

Graham Kendrick: Love Each Other 

2 comentarii:

  1. Intradevar Clara, trebuie sa iubim fara masura, pentru ca doar iubind profund pe cineva esti cu adevarat fericit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie doar să spun această mărturie, numele meu este Mariah Carey, m-am căsătorit cu 9 ani în urmă fără nici un copil care să arate pentru asta, soțul meu m-a urât și soacra mea s-a purtat atât de rău, asta m-a frustrat, am venit Căutând ajutor online, apoi am văzut multe mărturii despre cum Dr Dawn acuna a ajutat mulți bărbați și femei, am contactat-o ​​imediat pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, ea a promis că mă va ajuta și mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut totul perfect, la urma urmei, ea mi-a cerut să merg la spital o scrisoare de 1 lună și spre surprinderea mea am fost însărcinată în 1 săptămână, dar acum îi sunt atât de recunoscătoare pentru că am născut frumosul meu băiețel și eu și familia mea trăim în pace și fericire. acum, contactează-o pe Whatsapp. (+2348032246310)
    *Daca vrei sa ramai insarcinata
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală sau orice altceva.

    RăspundețiȘtergere